Alla inlägg den 1 maj 2008

Av sarakarolina - 1 maj 2008 19:26

Nu är jag inte ensam längre och inte hungrig heller för den delen. Blev grillat idag igen, fast kycklingfilé och korv idag. Det har inte gått så jätte mycket framåt med hemsidan sedan sist. Har fått till en sak, men fortfarande en sak som krånglar. Får väl (kanske) ägna kvällen åt att lösa detta. Fast jag blev lite irri alldeles nyss, när min kära rumsgranne berättade att han icke behövde göra så här komplicerat i sin webbdesignkurs. Därför var han inte till något större hjälp heller.


Om 17 dagar åker jag utomlands, det ska bli sköönt. Och välförtjänt!

Av sarakarolina - 1 maj 2008 16:49

Jag har gjort något bra av dagen trots att den är tråkig. Satt mig med min hemsida (webbdesign) och försökte pillra ihop det sista och den är nästan färdig bara att jag har det svåraste kvar nu och jag har verkligen kört fast och ingenstans står det hur jag ska lösa uppgiften. Så nu är jag frustrerad här på stolen och hungrig med för den delen. Jag hoppas på att jag snart ska knäcka nötet och komma på hur man ska göra, så under tiden fyller jag tvättmaskinen med tvätt och hänger med den rena tvätten med för den delen. Och då förstår ni verkligen hur tråkig min dag är. Det enda positiva är att om jag blir färdig med denna hemsida så är jag färdig med ännu en kurs, snart inga kurser kvar i skolan = studenten!!! :)

Men jag vet inte om jag tror på idén att jag kommer ha denna hemsida färdig idag, men det återstår ju att se. I värsta fall får jag väl börja skriva på rapporten eftersom att en sådan ska skrivas till hemsidan.  Nu ska jag hänga tvätt och invänta sällskap.

Av sarakarolina - 1 maj 2008 10:29

Trevlig men lugn kväll igår. De flesta skulle upp och jobba dagen efter. Ja inte jag då, som faktiskt har en dag ledigt för en gång skull, men då väljer alla andra att jobba så frågan är vad man ska göra idag då.

Igår iaf så var vi i huset och grillade fläskfilé med pommes stripes, tzatsiki (of course), sallad, baguett, fetaost, dryck och sedan till efterrätt blev det vindruvor, jordgubbar och smält choklad (som jag lyckades bränna så det smakade mer daim). I gott sällskap pratade vi massa gamla minnen, även nya minnen och sedan spelade vi spel. Något som slutade i att jag doppade huvudet i mjöl, nicke visade hur man föder barn, lina fick spott i ansiktet och henke fick leta hund på golvet, Erika fick lukta på allas fötter. Sjukt roligt var det. Men kvällen slutade tidigt, vid halv ett, skönt var väl det om man ska upp dagen efter. Så vi röjde lite granna innan vi hoppade i säng.


Nu är frågan vad jag ska göra idag. Jag har redan hunnit kliva upp, vikt tvätt, diskat och städat köket, gjort en beställning på clasan av Nicke, ringt hem och suttit här ett tag och pratat med syster. Alla här ute jobbar liksom, och Nina har ingen bil så henne kan man inte heller vara med. Så det enda som återstår är att åka hem, men det känns aningen onödigt eftersom jag ska jobba i birsta resten av helgen. Och inte ens lyser solen, suck. Jag hoppas mamma och pappa väljer att göra birsta idag, för då kan jag vara med dem. Nä men nu ska jag hjälpa syster.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards