Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

HEMMA

Av sarakarolina - 25 maj 2008 03:16

Ja då var man hemma igen. 5 grader visade den svenska temperaturen på när vi klev av flyget, brr för några som har haft över omkring 40 grader i en vecka nu.

Om jag ska sammanfatta resan litegranna, vilket är det enda jag orkar just nu (är väskvakt medan carro sover) så har det var roligt, mysigt och VARMT. Näst intill för varmt, vi har smörjt oss med högt solskydd, men ändå var man helt stekt efter fyra timmar i solen så vi kunde inte sola så mycket som vi ville göra, tråkigt nog. Färg har vi fått i alla fall, men som sagt inte lika mycket färg som vi ville ha. Jag har inte flagnat ännu, eller jo på ena örat en liten fläck på en halv centimeter haha.

Maten då? Jo den var okej, inte mer. Besviken på den turkiska kebaben. Inte lika god som i Sverige. Självklart har vi ätit på donken ;) och även burgerking för första gången i mitt liv, men ingen höjdare direkt.
Turkiet var i alla fall ett väldigt fint land men inget bra land för två unga svenska tjejer. Efter andra dagen var jag så otrevlig som jag nog aldrig varit i hela mitt liv, världens största bitch. Men att ha turkar efter sig HELA tiden tog på krafterna och att säga: No thank you. Dessutom accepterar inte turkiska killar ett nej utan följer istället med en, något som på en annan ort känns aningen läskigt.

Jag blev förälskade i en turkisk kille faktiskt, han i receptionen på vårt hotell. Han var så söt och lyste alltid upp i ansiktet när han såg oss, var inte alls som alla andra turkar och dessutom såg han inte direkt turkisk ut heller :) Dessutom hade vi en golden hund som såg ut som simba på hotellet så jag kände mig ganska hemma haha.

Resan ner gick bra förutom att när jag öppnade väskan på hotellrummet hade en schampoflaska spruckit, ingen aning om hur men schampo var det i alla fall i väskan. Och imorse när jag skulle packa tappade jag ett rött nagellack som jag köpt till mamma i golvet så det sprack och jag la påsen i sängen för att kolla vad som gått sönder så det slutade med att hela lakanet och undermadrassen var röd. Stackars städtanterna som måste ha märkt det där sedan haha.

Alkoholen där nere då? Den var svindyr och drinkarna smakade alldeles för mycket sprit. Dessutom bjöd killarna där nere på både det ena och det andra, men självklart ingenting jag och Carro tog till munnen.


Ja det där var alltså litegranna om min resa, lite shopping har det blivit av anledning till de jobbiga turkarna i stånden. Så jag får nog tröstshoppa om några timmar i stockholm. Nu ska jag uppsöka en toalett och sedan väcka Carro :D En liten kort sammanfattning av resan i alla fall, kanske kommer en längre inom kort.


Jag är i alla fall hemma igen :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarakarolina - 27 juli 2008 22:00

Ni kan nu följa mig på http://sarakarolinas.blogg.se

Av sarakarolina - 27 juli 2008 09:24

Trots en trevlig utgång igår, som slutade lite annorlunda men med mys, var man ändå uppe med tuppen denna morgon. Men det gäller att passa på att njuta av sin lediga helg, så jag kan ju knappast sova bort den. Så idag ska jag och Lina cykla ner till ...

Av sarakarolina - 26 juli 2008 21:36

Äntligen en roadtrip till Hudik med familjen. Älskar verkligen den lilla staden, de små affärerna, miljön och ja det ligger lagom lång bort. Fick agera chafför både dit och hem, vilket kunde slutat i katastrof, för jag är världsbäst på att somna i bi...

Av sarakarolina - 25 juli 2008 19:26

Nu är jag hemma hos mamma och pappa. Möttes av ett: Hej här har du middag, det är rester från lunchen du får äta med simba. Vi ska iväg på fest. Lås dörren innan du går och lägger dig. Var snäll med Simba. Åk inte massa med bilen som du brukar göra. ...

Av sarakarolina - 24 juli 2008 21:35

Rubriken säger egentligen allt. Mina dagar ser ut som följande. Kliver upp, äter frukost, diskar, bäddar sängen, klär på mig, går till bussen, jobbar, åker hem, kollar postlådan, läser posten, vattnar blommorna, sätter igång tvn och lägger mig helt s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards