Alla inlägg den 21 juni 2008

Av sarakarolina - 21 juni 2008 19:38

Det tog hårdare än vad jag trodde det skulle göra. Ett steg framåt, två steg bakåt.

Av sarakarolina - 21 juni 2008 10:23

Jag gillar midsommar alltså, men det är en sån där dag då jag gärna umgås med familjen i stugan. I år var vi 17 stycken, förutom de gamla vanliga var vi 2 thailändskor och 2 norrmänn. Sedan var det Göteborgsgänget, Sollefteågänget och Klockisgänget. Dagen började som vanligt klockan ett med midsommar lunch på gården. Därefter var det midsommardans lite längre bort tillsammans med alla andra. Lottdragning, musik och underhållning. Därefter blev det tillbaka hem för att äta jordgubbstårtor som jag och Ulla gjorde. Sedan försvann karlarna för att kasta den årliga pilen och dricka både det ena och det andra. Morfar var generös och öppnade dörren till alkoholen precis som vanligt. Under tiden fick jag lära mig göra riktig thaimat som de två thailändskorna, Ann och One ville bjuda oss på. Med lite ranglig engelska lyckades vi ändå skapa en konversation och jag stod mest och var helt förundrad över deras snabba förmåga att hacka grönsaker haha. Och maten var spiiicy. Ann och One gav oss rådet att INTE äta så mycket eftersom vår svenska mage troligen inte skulle palla kryddigheten. Bra råd där för jag åt en liten tugga och det brände till som satan och jag fick tårar i ögonen. Det var det starkaste jag någonsin ätit, till och med grabbarna stod och spottade och fräste.

Efter thaimaten blev det grillning och därefter gick det mesta nerför. Kvällen avslutades iaf med kubbspel som alla andra år,  men då kom det helt plötsligt tre killar in på gården som jag skulle tippa var runt 16 år och de var dyngvraka och sa att de sett en snygg blondin gå in här förut (Michelle) och undrade om dom fick prata med henne. Michelles pappa släppte in ena killen till Michelle och sedan slutade det med att killen låg i sängen, Janne kom in och sedan blev det katt och råtta lek.  Allting slutade iaf gott eftersom killen och Janne blev vänner och killen (som kom och gick hela kvällen) skulle få komma tillbaka imorgon i nyktert tillstånd. Stod mest och skrattade åt killen som vi konstaterade var ganska modig som klev in på en främmande tomt med 17 personer på och sökte en tjej han sett förut under dagen. Tyckte synd om killen som jag sedan insåg vem det var. Då blev allt genast pinsamt. 

Ja kvällen och dagen, midsommar i sig var väldigt lyckad och jag längtar till nästa år. Då jag troligen igen får agera chafför.


Blev en tidig dag idag, det väntas packa inför imorgon och packa ner det absolut sista i kartongerna och sedan blir det stormiddag här ikväll. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards