Alla inlägg den 2 juli 2008

Av sarakarolina - 2 juli 2008 08:03

Sitter här  min alldeles EGNA bostad, min lilla lägenhet. Eller ja den är ju hela 41,5 kvadratmeter så den är ju inte jätte liten. Ett kök, ett vardagsrum/sovrum, en waking closet, ett badrum och en hall. Har sovit min första natt här nu och det gick väldigt bra. Sitter just nu med min NYA dator och mitt NYA internet i min NYA soffa och lägger in bilder från min NYA kamera samtidigt som jag har ena foten på mitt NYA soffbord och andra foten på mitt NYA golv. Ja jag kan fortsätta i evigheter eftersom allting i stort är nytt.

Tycker jag fått till det ganska bra med inredningen alltså. Stort tack till mamma och pappa som burit, kånkat, målat, lagt golv, monterat möbler. Andreas och Nina som burit och plockat. Lina för sitt tyckande och sällskap, ja även Henke. Och Simba och Elton som raggat på grannarna åt mig. Och abropå grannar ska jag nog börja gå i sömnen för på våningen under bor det ett riktigt kap så jag överlever nog i min nya bostad ;)


Men vilken resa till att komma dit jag är nu. Kontrakt som ska skrivas, papper som ska fyllas i. Personer som ska godkänna allting. Flertal bankbesök. Bestämma rörlig ränta eller fast ränta. Hur hög amortering ska jag ha, hur mkt ska jag betala av. Packa ner i lådor, packa upp ur lådor. Köpa möbler. Teckna hemförsäkring, fixa telefon, adressändra. Bli vuxen på rekordtid, dock fortfarande mycket kvar att lära. Men nu är jag iaf här och lägenheten är MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN bara MIIIIN :) 


Och så har jag ju världens bästa grannar som jag ser från mitt vardagsrum/sovrums fönster, inga mindre än LINA och HENKE ja och Viktor då :)


Kan inte förstå att det är typ en månad sedan jag tog studenten, vart har tiden tagit vägen liksom? På lördag börjar jag jobba också, känns jobbigt men ändå skönt eftersom jag har massa räkningar som måste betalas här framöver, då kan en inkomst underlätta har jag hört. Simba fyllde 4 år igår också men vi hade inte tid att fira honom eftersom vi flyttade åt mig, så imorgon blir det storkalas för honom här i min lägenhet. Och dessutom har jag ju nyss kommit hem från Gotland, kom ju hem i måndags. På Gotland var det lika underbart som alltid och någon gång i mitt liv ska jag bo där. Det är en dröm jag har som jag ska förverkliga också. Men först studera och bli världens bästa moster eftersom det går före mina drömmar. 


Nu ska jag duscha i min dusch för första gången. Och varför jag är uppe denna tid? Jo för jag är bjuden på frukost 09.00 hos Åsell/Svanström och sedan ska det promeneras. Lina verkar tro att vi ska bli hurtiga nu när vi flyttat och blivit "vuxen". Ja vi får se hur länge det håller, men en morgonpromenad tackar man inte nej till. 


 Puss från lägenhetsinnehavaren SARA :D 

  

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards