Direktlänk till inlägg 24 juli 2008

JOBB(iga) dagar

Av sarakarolina - 24 juli 2008 21:35

Rubriken säger egentligen allt. Mina dagar ser ut som följande. Kliver upp, äter frukost, diskar, bäddar sängen, klär på mig, går till bussen, jobbar, åker hem, kollar postlådan, läser posten, vattnar blommorna, sätter igång tvn och lägger mig helt slut i soffan. Det tar extremt mycket på krafterna att vara vuxen, man orkar ju knappast ens göra middag när man kommer hem nio på kvällen från jobbet. Och nu har jag jobbat i stort sätt varje dag i tre veckor men snart har jag två dagar ledigt (kan ändras med tiden). Imorgon har jag en kortare dag, skönt. Ska hem till mamsen och papsen efter jobbet imorgon, ska bli så skönt att få komma "hem". Bli serverad middag (länge sedan jag åt en middag överhuvudtaget) och sedan bara umgås. 


Och imorgon kommer lönen, roligt i ungefär 2 minuter, sedan ska ju alla räkningar betalas suck.

 
 
Ingen bild

nina

24 juli 2008 22:37

välkommen till vuxenvärlden ;) den suuuuger

 
Ingen bild

L&H

24 juli 2008 23:39

Tänk positivt, det är ju bara 46 år kvar till pension:D och sen när vi ska pensioneras så har ju åldern ökat.. så lägg på 10 år på det;)

 
Ingen bild

L

25 juli 2008 18:44

kommentarer om att jag slutar nu uppskattas inte då jag har 1 timme och 20 minuter kvar att arbeta, herregud sara man blir besviken:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarakarolina - 27 juli 2008 22:00

Ni kan nu följa mig på http://sarakarolinas.blogg.se

Av sarakarolina - 27 juli 2008 09:24

Trots en trevlig utgång igår, som slutade lite annorlunda men med mys, var man ändå uppe med tuppen denna morgon. Men det gäller att passa på att njuta av sin lediga helg, så jag kan ju knappast sova bort den. Så idag ska jag och Lina cykla ner till ...

Av sarakarolina - 26 juli 2008 21:36

Äntligen en roadtrip till Hudik med familjen. Älskar verkligen den lilla staden, de små affärerna, miljön och ja det ligger lagom lång bort. Fick agera chafför både dit och hem, vilket kunde slutat i katastrof, för jag är världsbäst på att somna i bi...

Av sarakarolina - 25 juli 2008 19:26

Nu är jag hemma hos mamma och pappa. Möttes av ett: Hej här har du middag, det är rester från lunchen du får äta med simba. Vi ska iväg på fest. Lås dörren innan du går och lägger dig. Var snäll med Simba. Åk inte massa med bilen som du brukar göra. ...

Av sarakarolina - 22 juli 2008 19:42

Trots att man har en syster som är gravid i 9:e månaden har jag aldrig tagit på hennes mage, vilket alla andra gjort. Men idag tänkte jag att jag nog måste göra det, och herregud jag tog nog på den i hela en halv sekund och det var läskigt. Jag är rä...

Skapa flashcards